Irány Bulgária!

Ha szeretnéd tudni, hogy hogyan töltheted Bulgáriában életed egyik legélvezetesebb és leghangulatosabb nyarát, akkor jó helyen jársz. Tudj meg értékes és érdekes információkat Bulgáriáról!
www.iranybulgaria.com

Az infókat szállítja

pazsin (Rónai András): félig bolgár vagyok, emiatt szinte az összes nyaramat Bulgáriában töltöttem. Sokat láttam és sokat tapasztaltam.

Partnereink

Mindent Bulgáriáról!

Egy apróság, amely hatalmas kellemetlenségeket okozhat a bulgáriai nyaralásod során...

2011.08.01. 19:43 - pazsin

Tavaly nyáron két hetet voltam a bolgár tengerparton. Augusztus végén érkeztem, és szeptember első hetéig maradtam. Sajnos a figyelmetlenségem miatt sikerült kissé kellemetlen tapasztalatokat szereznem...

Egy olyan dologról szeretnék pár szót ejteni, ami a legtöbb ember számára teljesen nyilvánvaló (azt hittem, hogy számomra is). Ennek ellenére mégis rászántam magam arra, hogy megírjam ezt a bejegyzést, mert tavaly ráfaragtam erre...

Arról beszélek, hogy...
 
Vajon milyen ruhákat érdemes vinni augusztus-szeptember körül Bulgáriában?
 
Nem mondom meg, hogy konkrétan mit vigyél, inkább elmesélem a legfontosabb tudnivalókat az időjárással kapcsolatban:
 
  • Először is tartsd szem előtt azt a jelenséget, hogy az utóbbi években meghülyült az időjárás. Nyáron simán lehetnek őszi, ősszel pedig nyári időjáráshoz hasonló körülmények.
  • Gyakrabban válhat szélsőségessé az időjárás. Ez azt jelenti, hogy amíg délelőtt rommá izzadod magad a strandon, addig délután kockára fagyhatsz egy aznapi viharban.
  • Eleve az augusztus hó Bulgáriában változatosabb szokott lenni. Egy szép napos idő könnyen válhat esőssé, de ez fordítva is működik. 
  • Szeptemberben általában kellemesebb az idő és a hőmérséklet. Nincs az az óriási kánikula és hőség, elviselhetőbbek a nappalok, kellemesebb a strandolás.
  • Ahogy közeledünk augusztus végéhez és átlépünk szeptemberbe, úgy növekszik a nappali és esti hőmérséklet közötti különbség. Tehát az éjszakák általában már kifejezetten hűvösek.
Én tavaly ott hibáztam, hogy ez utóbbit alábecsültem.
 
De mik a konkrét tapasztalatok?
 
A nappalokkal nem volt gond, bár délután 5-6 óra magasságában a tenger mellett már érezhetően hűvösebb szellő fújt, főleg szeptember első napjaiban. Az esték pedig néha kifejezetten hidegek voltak: sokszor kabátot kellett hordani.
 
A tanácsom pedig az, hogy minél később mész Bulgáriába, annál jobban válogasd meg azt, hogy mely melegebb cuccaidat viszed magaddal. Ne kövesd el azt a hibát, hogy csak egyet csomagolsz a bőröndbe.
 
Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy huzamosabb ideig lesznek hidegek az éjszakák. Amikor pedig az ötödik este kényszerülsz ugyanabban a szerkóban utcára menni, akkor nem Bulgária szép arcára fogsz fókuszálni. Egy ilyen figyelmetlenség teljesen elronthatja az estéidet, ezt tapasztalatból mondom.
 
Benne van a pakliban az, hogy zsinórban több este lesz hidegebb a levegő. Nem azt mondom, hogy vidd magaddal Bulgáriába a komplett őszi és tavaszi kollekciódat. Fontos, hogy tudj válogatni az esti cuccok közül, és ne kelljen mindig ugyanazt a ruhát felvenned az ilyen esetekben. 
 
Ugye, hogy evidens?
 
(Azt azért halkan jegyzem meg, hogy simán kifoghatsz egy olyan hetet, ami alatt ragyogó az időjárás, és nem lesz szükséged a meleg cuccokra. Én csak felhívtam a figyelmedet egy másik eshetőségre is.)
 
A következő bejegyzés pedig...
 
...arról fog szólni, hogy milyen idegen nyelveket beszélnek Bulgáriában.
 
Ha szeretnéd tudni, hogy hogyan töltheted Bulgáriában életed egyik legélvezetesebb és leghangulatosabb nyarát, akkor jó helyen jársz. Tudj meg értékes és érdekes információkat Bulgáriáról! www.iranybulgaria.com

A bejegyzés trackback címe:

https://iranybulgaria.blog.hu/api/trackback/id/tr163118007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása